در این مقاله به معرفی به مشکلات خودروی پراید و برطرف کردن آنها با استفاده از ریمپ پراید خواهیم پرداخت. 

ریمپ پراید پیست؟

به اصلاح نرم افزاری ایسیو خودرو پراید ریمپ می گویند. این اصلاحات می تواند منجر به افزایش شتاب و کشش خودرو و سازگاری با بنزین های با کیفیت پایین تر شود. 

با تغییرات جداول مربوط به پاشش سوخت و جرقه در ریمپ سبب دستیابی به حداکثر توان و راندمان خودرو می شود.

بسته به مدل پراید و پیشرانه اصلی آن ایسیوهای مختلفی بر روی این خودرو استفاده شده است. 

در مقاله تعمیر ایسیو پراید بطور مفصل ایسیوهای نصب شده بر روی این خودرو بررسی شده است.

بطورکلی چهار پیشرانه بر روی این خودرو استفاده شده است. 

  • موتور کاربراتوری
  • پیشرانه انژکتوری معمولی از ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰
  • پیشرانه HP+ از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۲
  • پیشرانه یورو ۴ از سال ۱۳۹۳ به بعد

توجه: خودروهای کاربراتوری قابلیت ریمپ ندارند و ریمپ صرفا مختص خودروهای انژکتوری است. 

انواع ایسیو پراید

ایسیوهای استفاده شده در این خودرو شامل:

  • ایسیو ساژم و والئو S2000 
  • بوش ۷٫۹٫۷ خودروی تک سوز و بوش ۷٫۴٫۱۱ دوگانه سوز
  • انواع ایسیوهای زیمنس تک سوز و دوگانه 
  • ایسیو SSAT
  • ایسیو LZNF

در ادامه به مشکلات هریک از ایسیوها می پردازیم.

مشکلات خودروی پراید

موتور معمولی

ایسیو های ساژم و والئو بر روی پراید موتور انژکتوری معمولی مورد استفاده قرار گرفته است.

از جمله مشکلات این مدل می توان به استارت سرد، ایجاد صدای ناک و مشکلات مربوط به سنسور میل بادامک اشاره نمود.

افت توان و تاثیر منفی سیستم کولر بر روی این خوردو از دیگر مشکلات این مدل ایسیو می باشد. 

ایسیوهای بوش نیز همانند ایسیو خانواده S2000 هنگام شتاب گیری و حرکت اولیه می باشند.

موتور HP+

در مدلهای موتور HP+ برخی از این مشکلات برطرف شده است.

از مشکلات شایع این مدل می توان به شتاب و کشش ضعیف خودرو و افت توان در اثر کولر گیری اشاره نمود.

در این مدلها اکثرا از ایسیوهای زیمنس استفاده شده است. 

موتورهای یورو ۴

اما پراید های یورو ۴ با موتور و پیشرانه M13  دارای مشکلات بسیار زیادی می باشند. از شایع ترین مشکلات این مدل ایسیو می توان به مشکلات بعد از استارت در حالت سرد اشاره نمود. 

در این موافع خودرو حالت خفه کردن پیدا می کند و رو به خاموش شدن می رود. در برخی مواقع خودرو نیز خاموش می شود. 

کپ شدید و آزاد دهنده در دورهای پایین از دیگر مشکلات این خودرو می باشد.

تاثیر منفی سیستم تهویه مطبوع و کولر گیری بر روی افت توان و شتاب کشش خودرو بخصوص در دورهای پایین نیز از دیگر مشکلات این خودرو می باشد.

در برخی از سری های جدید خودرو پراید با محوریت مدل ۹۷ به بعد از ایسیو LZNF استفاده شده است. این مدل ایسیو که کیفیت ساخت پایین دارد، دارای ایرادهای بسیاری می باشد. 

از مشکلات این سری می توان به نوسان دور موتور، مشکلات مربوط به شتاب گیری و بدکار کردن خودرو اشاره نمود. 

تمامی مشکلات فوق با استفاده از ریمپ اصولی و تخصصی قابل برطرف شدن می باشد.  

ریمپ ایسیو پراید

ریمپ ایسیو یک کار تخصصی و نیازمند دانش و آشنایی با اصول کارکرد خودرو می باشد.

خدمات ریمپ پراید بطور خلاصه شامل موارد زیر می باشد:

  • اصلاح دمای راه اندازی فن 
  • حذف کاتاف 
  • اعمال کاتاف رگباری
  • افزایش دور آرام یا سلو به منظور کاهش لرزش موتور
  • حذف سنسور اکسیژن دوم و رفع خطای آن بعد از تخلیه کاتالیست یا خرابی سنسور
  • حذف سنسور میل بادامک یا میل سوپاپ 
  • اصلاح جدول لامبدا یا نسبت هوا به سوخت AFR
  • اصلاح جداول پاشش سوخت
  • اصلاح جدول جرقه  
  • افزایش شتاب و حذف کپ اولیه و ثانویه
  • حذف محدودیت سرعت 
  • افزایش توان و گشتاور خودرو 
  • رفع مشکل استارت سرد 
  • رفع مشکل صدای ناک
  • کاهش تاثیر سیستم تهویه مطبوع و کولر  

ریمپ پراید

هزینه ریمپ پراید

 ریمپ غیر اصولی سبب آسیب به خودرو می شود. لذا از سپردن خودرو خود به افراد نابلد و غیر حرفه ای در این زمینه پرهیز نمایید. 

برای استعلام هزینه ریمپ پراید و مشاوره با دفتر فنی مهندسی آرمان خودرو در تماس باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید