این سنسور که در روی لوله های هیدرولیک فرمان با سوکت دو پایه آبی رنگ مشخص است اکثرا از طرف تعمیرکاران و علاقمندان خودرو با سنسوری که در سرعتهای بالای خودرو موجب از مدار خارج شدن هیدرولیک و سفت شدن فرمان به حالت معمولی بدون هیدرولیک می شود اشتباه گرفته می شود.

این سنسور در سرعتهای کمتر از ۴ کیلومتر در ساعت نقش خود را ایفا می کند. اگر تاکنون فرمان خودروهایی مانند پارس ، سمند ، آردی هیدرولیک و یا ۴۰۵ را در دور آرام تا به انتها چرخانده باشید (به خصوص در زمانی که خودرو سرد است) خواهید دید که موتور تحت فشار قرار گرفته و تا حدودی از  دور آن نیز کاسته می شود. این به دلیل افزایش فشاری است که در سیستم هیدرولیک رخ می دهد و بار خود را بر روی موتور می اندازد.

 

 

هنگامی که در ۲۰۶ این عمل رخ می دهد سنسور فشار هیدرولیک کار خود را آغاز می کند. در داخل این سنسور کنتاکتی مشابه فشنگی روغن وجود دارد که با افزایش فشار روغن باز می شود. باز و بسته شدن این کنتاکت را ECU زیر نظر داشته و به محض مشاهده کمی دور موتور را افزایش می دهد تا موتور فشار اعمالی را جبران.

آشنایی با اثرات خرابی ظاهری سنسور فشار هیدرولیک فرمان در روی خودرو:

برای تست این قطعه مفید، فرمان را تا به انتها بچرخانید درب موتور را بالا زده و سوکت سنسور را بکشید و مجددا جا بزنید. این کار چند بار تکرار کنید تا به کارکرد این سنسور در تنظیم دور موتور و خرابی ظاهری ناشی از پی ببرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید